2010. szeptember 25., szombat

Első hét

Eltelt az első hét, megvoltak az órabeosztások. Emlékszem tavaly mekkora sokk volt az első pár nap, most annyira egyszerű volt az egész. Egész jó órarendet tudtam összehozni, az órák java kedden és szerdán vannak, pénteken van még két óra, de azokra nem kell készülni, csak bent ülni, a hétfő és a csütörtök meg szabad. Bár ezen a héten még nem voltak órák (kettő kivételével) azért dolgosan és gyorsan telt el. Mivel most gyakorlatilag az egyetlen Bázelben élő Scholás harsonás maradtam a cink osztály csak rám számíthat. Mivel a tanáruk már az első héten jött, így volt dolgom nekem is. Már hétfőn próbáltunk, Ricardo az egyik cinkes srác egy Scarani szonátát (2 cink, harsona, BC) akar majd a Zulassung koncertjén játszani, ami novemberben lesz, így már most meg akarta mutatni a tanárnak. Nem mondom, van benne feladat nekem is, olyan futamok vannak benne, csak lestem. A másik mű egy Weckmann szonáta, ugyanolyan összeállításban, hát itt is van feladat, rendesen kell flexibilitás hozzá, van hogy befejez egy frázist, és a következő témát két oktávval feljebb hozza. Természetesen azért még pár fürgébb ritmus is színesíti a szólamomat. Megszenvedetem vele rendesen. Az óra csütörtökön volt, megmondom őszintén rendesen levert a víz, picit még be is ijedtem az elején, de hamar túlléptem a dolgon.
Elötte este Ricardo tartott cink Abendessent, nagyon jó volt, olyan finom dolgok voltak hogy csak na, ittunk is rendesen, de én inkább ettem. Bár már éjfélre otthon voltam, azért nagyon jó kis hangulatos este volt.
A hét többi részében elég sokat voltam könyvtárban, kutatgattam sokat, a hétvégére már gótbetűben láttam mindent, de azért hasznos volt. Járok egy órára a zenetudományi intézetben is, ami Sebastian Virdung Musica getutscht (1511, Bázel) című művéről szól. Nagyon érdekes kis könyv, gyakorlatilag az első könyv ami részletesen foglalkozik a hangszerekkel, sok illusztrációval (a blog logójában található harsonaábrázolás ebben a könyvben található). Bár majd érdekes lesz elolvasni (néha elég olvashatatlan). Tegnap megvolt az első óra, hamar elment nagyon érdekes volt, kiváncsian várom a többit is.
Ja, múltkor írtam viccesen hogy még nem vitt el az adóhatóság, hát másnap megjöttek az adópapírjaim. Szerencsére nem büntetés vagy ilyesmi, "csak" ki kell majd töltenem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése