2010. június 25., péntek

Claire és Nate diplomakoncertje

Tegnap este két végzősünk diplomakoncertjén fújtam, nagyon-nagy élmény volt. Csak három számban szerepeltem ugyan, de nagy élvezet volt részt venni a munkában és előadni őket. Szerencsére még csak el sem izgultam a dolgot, bár az első darabban (A. Hammerschmidt: Christ lag in Todesbanden) kicsit megijedtem, ugyanis elég kis aparátusú mű volt (három énekes, három harsonás meg orgona), és nagyon halkan kellett fújnunk hogy megmaradjon az egyensúly a hangzásban. A másik két darabban már többen voltunk, már nem volt annyira ijesztő a feladat. Volt egy Grillo Sonata hét hangszerre (két cink, öt harsona), nagyon szép mű, és egy zsoltár Schütz tollából, az An den Wassern zu Babel saßen wir und weinten (Babilon folyóvizeinél, ott ültünk és sírtunk) című. A Schütz mű érdekes hangszerelésű, két kórusos, az első kórus két szoprán, egy basszus és csembaló, a másik kórus négy harsona, egy tenor és orgona. Mivel a szövegben szerepel hárfa is, eredetileg lett volna hárfa is mint continuo hangszer, természetesen a kisebb kórusban, de túl problémás volt (mind a a hangszer, mind a személy aki játszott volna) így sajnos nem jött össze. Természetesen a mű maga fantasztikus, tele a Schützre jellemző szövegi elemek zenei megfestésével (például a H dúr akkordok az "idegen földön" résznél, vagy a kemény ritmusok azt "a ki megragadja és sziklához paskolja kisdedeidet" résznél), és szerencsére sikerült szépen is előadni. A koncert többi darabját csak mint hallgató élveztem végig, de az is nagy élmény volt. A záró Gabrieli darabnál csak kapkodtam a fejem, a legelső sorban ültem középen a tizenegy hangszer gyakorlatilag körém állt, teljes sztereó hatás volt és mindig történt valami. A koncertprogram maga nagyon színes volt, és a két főszereplőnek sikerült is megmutatnia mire képesek. Koncert után mondtam is nekik viccesen, hogy ha jobban meggondolom nem volt szép tőlük hogy ennyire jó koncertet adtak, mivel ezzel csak nekem adták fel a leckét, és elég magasra rakták a mércét.
A koncert után természetesen sörözés volt, mely több tanulsággal is szolgált, példáúl hogy bázelben halban is mérnek sört (persze csak hal alakú kancsóban, de az két literes), valamint hogy barokkharsonán is lehet jól jazzt játszani (nem én voltam!).

PS.: Elvileg lkészült hang- és képfelvétel, ha eljut hozzám is a link kiposztolom ide

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése